FART PÅ STRATEGIEKSEKVERINGEN I NYBOLIG BUTIKKERNE

I Nykredit mægler, kendt under navnet Nybolig, er et af de vigtigste strategiske mål en øget markedsandel. Meget tid og mange ressourcer har været brugt på at stille forskellige typer af træning, bootcamps, koncepter og hjælpeværktøjer til rådighed for butikkerne, for at nå de strategiske mål - men lige lidt hjalp det. "Vi har gjort rigtig meget for at få solgt strategien ind til indehavere og butikker - og de synes også, at det er spændende og rigtigt, men de fleste går alligevel hjem og gør som de plejer" siger forretningsudviklingschef Peter Dinesen. Dette var udgangspunktet for samarbejde mellem Nykredit Mægler og RESULTPARTNER og målet var at finde vejen til øget eksekveringskraft i butikkerne.

"RACE er det bedste vi har gjort for at sikre at vores strategiske mål bliver omsat til handlinger og resultater i butikkerne" udtaler Peter Dinesen.

Med RESULTPARTNER's ekspertise og med anvendelse af konceptelementerne i RACE® Concept, lykkedes det at gøre vækst og øget markedsandel til et personligt anliggende i butikkerne. "Indehavere og medarbejdere blev involveret omkring deres bidrag til at nå målene, så det både var motiverende for ejerne af butikkerne og tilgodeså Nykredit Mægler/kædens ønske. Og så fik indehaverne en helt konkret metode, som hjælper dem til at drive eksekveringen i deres butik. Det har vist sig at være vejen til at få de rigtige ting til at ske hurtigt”, konstaterer Peter Dinesen.

Nedenfor er gengivet uddrag af målinger omkring hvordan RACE har bidraget til at realisere udvalgte strategiske mål: