Eksekvering af ‘Strategy 2 Billion +’ – Commercial Excellence.
Jetpak er en europæisk transportvirksomhed, noteret på den svenske børs, og med hovedsæde i Stockholm. Som led i en strategiproces blev et omsætningsmål på 2 mia. SEK besluttet, hvoraf det meste skulle genereres organisk. Hele salg- og marketingorganisationen i Sverige, Norge, Finland, Dansk og Benelux-landene blev involveret i at finde løsninger som kunne realisere målet. Processen omfattede bla. beslutning af nationale ambitiøse mål og planer som derefter blev brudt ned på lokale sælgere. Eksekveringskonceptet RACE blev implementeret og sikrede bla. en hyppig og relevant salgscoaching og en mødeform, hvor mødetiden blev brugt med kollektiv intelligens på at korrigere og sikre eksekvering af de besluttede planer. En ledelsesform som stillede krav til et mere ambitiøst ‘mindset’ men samtidig forbedrede motivationen i salgsstyrken.
Udvalgte kommercielle resultater:
- Antallet af salgsmøder voksede med 22%.
- Antallet af salgskontakter (sales calls) blev øget med 80%
- Salgspipelinens værdi, målt i Svenske kroner, voksede med 25%.
”Udover de markante resultater vil jeg fremhæve Resultpartners evne til at øge vores ambitionsniveau og vores evne til at holde fast i eksekveringen”